Ena bolj popularnih stvari zadnje čase so kuponi. Najdemo jih skorajda v vsaki reklami, na vsakem računu in v vsaki trgovini. Toda ali so kuponi res tako dobri kot izgledajo na prvi pogled?
Predvsem se moramo zavedati, da so kuponi velika marketinška poteza podjetij, ki želijo pospešiti svojo prodajo. Njihov namen je rahlo zavajanje kupcev, ki bodo z občutkom, da kupujejo poceni, kupili več in manj premišljeno. Zato je prvo pravilo, ki ga kuponi prinašajo s seboj in nam ne sme uiti iz glave, to, da moramo pred nakupom vedno dobro premisliti, ali neko stvar zares potrebujemo ali pa nas mika zgolj zato, ker je poceni. Oziroma je poceni vsaj na videz. Enako velja pri storitvah – ali res potrebujemo gelirane nohte in podaljšane trepalnice samo zato, ker so blazno poceni? Kuponi nam lahko dajo čisto drugačen občutek in nekako izkrivijo naše prepričanje o tem, kaj potrebujemo in kaj ne.
Pogosto moramo tudi paziti, saj je storitev, ki jo plačamo s kuponi, lahko manj kvalitetna kot bi bila storitev, ki bi jo plačali na povsem klasičen način, torej v celoti z denarjem. Pogosto se je že zgodilo, da so ponudniki storitev le-te opravili slabše, če je posameznik predložil kupon, kot če ga ni. Zato bodite na to pozorni in vedno zahtevajte celostno in kvalitetno storitev, ne glede na vse. Kuponi so namreč domislica ponudnikov, v njihovo uporabo jih ni nihče prisilil, zato so dolžni zadevo speljati v vsakem primeru enako. Ne pustite se zavesti in se sprijazniti s tem, da ste pač manj plačali, v zameno pa bo tudi storitev slabše opravljena. Tako pač ne gre in potrebno se je postaviti zase.
Kakorkoli, kuponi imajo tako pozitivne kot negativne plati. Pazite le, da vas ne zavedejo v nakup prevečkrat, v nasprotnem primeru pa se jih raje izogibajte kot pa da kupujete vse mogoče in poceni, če želite prihraniti.